Wisseltentoonstelling “Schatten van de vuilnisbelt” geopend

Opening Wisseltentoonstelling

Foto: Hans Keukelaar

Op 15 oktober 2022, werd de nieuwe tijdelijke tentoonstelling in Museum Nieuwpoort geopend. In de tentoonstelling genaamd ´Schatten van de vuilnisbelt, vondsten uit het verleden van Groot-Ammers´ worden de meest interessante objecten getoond die in 2015 tijdens opgravingen op de hoek Graafland, Kerkstraat en Molenkade in Groot-Ammers werden gevonden.

De tentoonstelling werd geopend door Dirk Heijkoop, burgemeester van Hardinxveld-Giessendam. Ten tijde van de opgraving was hij wethouder van Molenwaard (inmiddels samengevoegd tot gemeente Molenlanden). Hij mocht het eerste exemplaar van het boek waarin de vondsten beschreven zijn, overhandigen aan Timo Vanderhoeven, archeoloog die bij de opgraving betrokken was. Na het officiële gedeelte kon iedereen de tentoonstelling bezoeken. Nieuwsgierig geworden? Kom kijken! Museum Nieuwpoort is in de wintermaanden geopend op woensdag-, vrijdag- en zaterdagmiddag.