Tentoonstelling en quiz voor kinderen

Kinderen spelen de quiz

Tot 13 mei kun je met je kinderen in Museum Nieuwpoort de tentoonstelling ‘Schatten van de Vuilnisbelt’ bezoeken. De tentoonstelling laat een selectie van de vondsten zien die in Groot-Ammers zijn gevonden bij de opgraving in 2015 op de hoek Graafland, Molenkade en Kerkstraat. Ook is er een prachtige catalogus gemaakt waarin de vondsten zijn beschreven.

Op de tentoonstelling kun je niet alleen de archeologische vondsten bekijken. Voor de jeugd t/m 12 jaar is er een quiz en een boekje met opdrachten waarmee zij aan de slag kunnen. Een leuke activiteit voor in de voorjaarsvakantie (of daarna)!

En er is méér!
Kinderen kunnen op de prachtige maquette aanwijzen waar zij op dat moment staan en welke andere gebouwen zij herkennen.
In het museum zijn meerdere filmpjes te zien over de Oude Hollandse Waterlinie en ze kunnen met de periscoop een kijkje nemen in de sluis onder het stadhuis. In de luisterstoelen kunnen ze het verhaal van Adriaan en de Oude Hollandse Waterlinie beluisteren. Kortom, de moeite waard om een bezoek te brengen aan Museum Nieuwpoort.