Stijn Philips opent expositie Natuurlijk, de WAARD!

Natuurfilmer Stijn Philips opende zaterdag 25 mei 2024 onder grote belangstelling in Museum Nieuwpoort de nieuwe wisselexpositie ‘Natuurlijk, de WAARD! – Land van donken en stroomruggen’. Hij deed dit met een lezing waarin hij inspireerde om met andere ogen naar de omgeving te kijken en dat zeker dicht bij huis te doen.

De nieuwe wisseltentoonstelling gaat over de veelzijdige natuur in de Alblasserwaard in relatie tot het water. Er is aandacht voor het ontstaan van het typische polderlandschap met de voor de Alblasserwaard kenmerkende knotwilgen, eendenkooien, bevers, reigers en planten. Volg ons ook op facebook Historische Kring – Museum Nieuwpoort | Nieuwpoort voor meer informatie over de expositie.

De wisselexpositie is te zien tot 1 april  2025.