Open Monumentendag in Museum Nieuwpoort

Open Monumentendag

9 en 10 september organiseren de gezamenlijke historische verenigingen in Molenlanden de Open Monumenten (Klassen-)dag.
Veel scholen en monumentenhouders doen mee. Het thema van die dag is duurzaamheid. In Molenlanden is dat vanuit meerdere kanten te beleven:

• Van vroeger naar nu (leren van het verleden)
  • Duurzaamheid  (uit noodzaak)
  • Duurzaamheid (uit ideologie)

De Klassendag is op 9 september. Hieraan doen in totaal 396 leerlingen van de scholen uit de Gemeente Molenlanden aan mee. CBS Eben Haëzer bezoekt Museum Nieuwpoort op deze dag.

Op 10 september van 10-16 uur kunnen bezoekers van dichtbij, maar ook van heinde en verre onze monumenten komen bekijken.
Veel monumenten zijn gratis te bezoeken of doen die dag iets extra’s voor hun bezoekers. In Museum Nieuwpoort krijgt u bij aankoop van uw entreebiljet een bon voor een kopje koffie met wat lekkers bij Stadsboerderij Vredebest.

Voor een overzicht van de monumenten en hun activiteiten, verwijzen wij naar de website van Open Monumentendag. Door de plaats in te typen krijgt u het aanbod van geopende monumenten te zien. Bij de monumenten staat vermeld welk aanvullende activiteiten u kunt verwachten. Voor Sommige Monumenten moet gereserveerd worden.