Amateur archeologen bezoeken de expositie Schatten van de vuilnisbelt

Nieuwpoort was zaterdag 13 mei het decor van de Algemene Ledenvergadering van de vereniging voor amateur archeologen. De AWN – afdeling Lek- en Merwestreek organiseerde deze landelijke bijeenkomst die startte in het Arsenaal met de jaarvergadering. Daarna was er gelegenheid voor ontspanning. Op het middagprogramma stond niet alleen een rondleiding over de stadswallen en het bezoeken van slot Langerak en stadsboerderij Vredebest. Ook Museum Nieuwpoort werd bezocht. “Dit is mooi om te zien, maar geef mij maar een open veld om het zelf op te graven” grapte een van de enthousiaste archeologen. De expositie ‘Schatten van de vuilnisbelt’ werd door de ogen van 50 archeologen gezien voordat het bezoek aan Nieuwpoort informeel werd afgesloten in het Arsenaal.